15.4.14

Hulken, 8A+ - Stavsjö

Idag lyckades jag till slut klättra mitt projekt i Stavsjö. Det tog väldigt lång tid att länka det där sista flyttet från start. Jag trodde att när jag gjort flyttet borde det vara lugnt, det tog bara 5 sessions till efter det. Problemet består av fyra flytt för mig för att sen avsluta med en 6B. De två första flytten är ganska rakt på och väldigt fysiska, sen kommer ett simpelt och därefter cruxet. Jag tror inte jag ljuger om säger att jag försökt 300 gånger på det flyttet, det är väldigt beroendeframkallande att testa och egentligen inte så hårt, det är bara sjukt svårt, för mig. Det är också det movet som gör det så svårt att säga hur hårt det är. Det är mitt svåraste problem hittills och utan tvekan ett av de bästa. Stavsjös ganska få linjer håller världsklass och jag njöt varje gång jag åkte ut för att testa på den.

Hoppas någon vill åka ut och repetera denna pärla! Den finns en galen dynobeta genom cruxet om man är duktig på sånt!

3 comments:

Le Sydd said...

Nice! Grattis igen! Såklart blir det besök någon gång, det var länge sen sist nu. Minns bara att det var omöjligt att få upp röven från backen !

Jimmy said...

Ja, det var först i år jag lärde mig göra de första flyttet bra. Jag har dock alltid haft lite ont i högerarmen efter några långa sessions. Såg att du satt upp nåt nytt i Järna också, kommer det film? Blir sugen!

Jocksson said...

Nice Jimmy! Sjukt starkt gjort!