28.2.13

Knutby och lite försäsongsbouldering


Igår vågade jag mig ut i skogen för att se hur förhållandena såg ut i Knutby. Det var inte riktigt vad jag hade hoppats på måste jag säga. Det var i runda slängar 30cm snö på toppen av blocken under den ett fint lager med is. Jag som hade gått runt till alla och sagt att det inte var några som helst problem att klättra ute till helgen, där fick jag. Visst kan man få till klättring om blocket är lätt att ta sig upp på och det inte är för svaigt för då rinner det floder så fort solen kommer på. Det jobbigaste med allt är att det var bästa möjliga förhållandena utöver snön.




Ett problem ville i alla fall försöka klättra och då såg den branta "In the dust, 7A" bra ut. Den har en helt platt topp, en jugg i toppen och en enkel urtoppning. Jag sopade av toppen, borstade och kritade en hel del och till slut kändes det som det skulle funka. Under tiden hade Andreas och Jocke med deras skogshuggarblod sågat av trädet som länge legat i starten och gjort problemet mindre attraktivt. Nu fanns det inga som helst hinder för att kunna klättra på årets förta problem. Det tog ett litet tag att göra hoppet då det inte är min starkaste sida att dubbeldyna rakt bakåt, men jag gjorde det och det kändes sjukt bra. Så efter några försök kunde jag klättra problemet som jag suktat på ganska länge men som bara inte blivit av. Att få klättra det idag gjorde det lite extra speciellt med tanke på väder och dylikt. Andreas och Jocke hade bra utveklingskurva på problemet under dagen och blir det mer försök kommer den sitta under året är jag övertygad om.







3 comments:

StefanH said...

Lysande sågat och klättrat!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Just wish to say your article is as astounding.
The clarity in your post is simply cool and i could assume you are an expert on this subject.

Fine with your permission let me to grab your feed to keep updated with forthcoming post.
Thanks a million and please continue the rewarding work.


Here is my webpage sixcordelia.com