14.2.15

Breakdance i snön

När det enda som hindrar är snö, är det bara att skyffla. De senaste veckorna har vädret varit väldigt passande för bouldering i Sundsvallstrakten, dock ligger ju snön kvar som kom i början av månaden och det har ju gjort det aningen krångligare. Jag och Anna har gjort slag i saken två gånger, ena gången åkte vi ut till Krokviken och klättrade lite, det var en fantastisk dag i solen. Nu i torsdags åkte vi ut till Midskogsberget, skyfflade, hackade och borstade för att få fram två problem. Igår trots smådugg på morgonen och lätt snöfall under dagen åkte jag ut med Robban för att se om min och Annas borstning dög till något.

 Stolt Smålänning!

Givetvis dög borstningen, i Småland bygger vi stenmurar på barnkalas.



Först gjorde vi "Chrome", en fin 7A på bra lister och några dynamiska flytt!



Sen över till den sällan repeterade Fredrik Bodin-skapelsen "Break Dance". Några fina flytt på stora grepp i ett litet tak och sen över till några känsliga flytt hängande i en perfekt tå-krok. Jag lyckades göra den efter några försök och är mycket nöjd med första Sundsvallssänden för i år! Norrland levererar och jag längtar tills snön smält!








No comments: