17.3.14

Dahlsbor - Ett återbesök

På vägen hem från vår visit i Ljungby stannade jag och Anna till i Dahlsbor utanför Värnamo. Det ligger nära E4an och dess få block har väldigt roliga problem på grym stenkvalité. Det var sjukt kul att komma tillbaka och repetera alla gamla klassiker och dessutom se hur bra alla problemen är. Värnamo kan ha ett av Sveriges bättre utbud när det gäller problem från 5A till 7A, enligt mig.

Jag fick också klättra ett av mina gamla projekt, Sammy's "Perineum". Det var trevligt..eller?

Mobilbildsfrenzy följer

 Assposition, 7A

 Anna på "Pepsi, 5B". Aningen längdberoende.


  Anna på "Pepsi, 5B". Aningen längdberoende.

Första movet på "Solsjälen, 7B/+"

Repeterade i rätt ordning, "Eldsjälen, 6C+" "Issjälen, 7B" "Solsjälen, 7B+"

Om man har vägarna förbi rekommenderar jag starkt stället. Utförlig info finns på VärnamosKK hemsida.


/Jimmy

No comments: