25.8.13

Fruberget - The Kick

Det var länge sen jag klättrade ute förutom några fina dagar i Norge för ett par veckor sedan. Jobbet gör det aningen svårt att hålla träningen fullt igång men jag har försökt så gott det går.

Idag var vi på Fruberget och det blåste svala vindar och jag vågar påstå att försäsongen är här på riktigt. Jag ville framförallt klättra många problem för att komma igång igen, och så ville jag gärna kolla in Stefans nya boulder på V-väggen, The Kick.

Först klättrade vi några klassiker som Croman och Heat, riktigt bra problem båda två. Efter det gick vi bort till V-väggen och klättrade runt lite på de olika problemen. Även denna väggen har bara bra problem. Sen var det dags att testa The Kick. Den består av fyra flytt för mig varav det är ett som är ganska mycket svårare än de andra. Vänster hand på en bra krimp, höger hand i ett undertag och sen två gånger med höger handen, flytta om fötterna och träffa pinchen. Jag missade pinchen ett antal gånger innan jag fick tag i den. Mycket roligt problem.

Jag gav även Torch and Trav. några försök men uthålligheten finns verkligen inte där just nu, och särskilt inte i slutet av en lång dag, om någon månad kanske.


 Jakschimatazz på Sandbagger


No comments: