20.7.13

Ett litet stopp i Örebro

Jag och Jocke var och kollade på en bil i Örebro idag och då passade vi på att klättra lite. Vi åkte till ett litet område som låg centralt, Lillån. Det verkar finnas lite block runt om i skogen men det är det stora blocket som är områdets gem. Ett riktigt imponerande block måste jag säga, det finns ett gäng etablerade problem och två projekt. Blockets finaste linje är utan tvekan "En neger i Oslo". Ett otroligt bra problem måste jag säga, klättrade det tre gånger bara för att det var så roligt! Jag testade även på ett projekt i mitten, jag klättrade det till kanten en gång men mantlingen kommer vara något att bita i tror jag. En borstning och lite kallare väder så går det nog!

 Jocke jobbar på "En neger i Oslo"




 Jag på de första flytten på projektet

 Jag testar på "Det vita kisset". Hoppa från toppen är läskigt!


No comments: