9.5.13

Uppsala

Förra helgen tog jag och Anna oss en liten roadtrip norr över för att få se lite ny sten. Vi hade valt ut Uppsala då Focksta alltid har sett lite lockande ut och för att det såg ut att finnas lite allt möjligt i området.



Första kvällen klättrade jag runt lite på söderängarnas första plan. Gjorde några fina klassiker i alla grader.

Några fina:
Mamma Mu, 5
Martin Mä Svetsen, 7A+
Untermensch, 7B+



Andra dagen var det betydligt varmare och Fockstagraniten vart väldigt svettig i solen. Jag gav mig i kast med "Candyman, 7A". Det blev en fight utan dess like, jag fick kämpa mig igenom vartenda del av problemet, efter varje lite framgång när jag trodde mig ha gjort det svåra stötte jag på en ny passage! Jag kämpade på och gav inte upp, fick tag på den perfekta betan och klättrade problemet. Uttoppningen blev lite läskig när svetten rann om fingrarna!
Efter det gick vi vidare till Annas projekt för dagen, "Den enögde obelisken, 6A+". Till en början såg det inte så ljust ut på sändarfronten, men efter ett tag började pusselbitarna falla på plats och hon sände i god stil!



 Candyman

 Den enögde obelisken

Den enögde obelisken


Captain bringdown

Efter vår förmiddagssession i Focksta åkte vi in till Uppsala, åt risotto och kollade på domkyrkan. Sen åkte vi ut till Källberga och kollade in området. Det var väldigt bra stenkvalité och fina problem. Jag klättrade några klassiker och Anna gjorde en cool 6A! Sen kom världens största mygg!



4 comments:

Anonymous said...

Heу thеre, I found youг site blogger.cοm whіle browsing http://cafeclimb.
blogspot.cоm/. Juѕt wonderіng, have yоu еver consideгed
integгatіng vаrious οthеr contеnt to
your blоg postѕ? Don't get me wrong, your writing is excellent. Nevertheless just think if you were to add some awesome visuals or video clips to give your posts some more "pizzazz"". Your page content is top notch, but if you include more diverse media, your blog could without a doubt be among the best in its subject in comparison to other sites on http://dailystrength.org.

Check out my page; Bealach

Anonymous said...

І'm relieved that I've had the oppогtunity to come аcгosѕ blogger.
com: іt haѕ thе best informatіon apрrоprіаte for me.
Υou've produced an outstanding reference point and it's clear you haνе
a comprehеnsіvе unԁeгstanding of thе subject.
Thankѕ to youг wеаlth оf іnformation, I've figured out considerably more about the subject and will be coming back for more.

Visit my website - Ashtoreth

Anonymous said...

Howdy, I discоvered yοur blog on httρ://cаfeclimb.
blοgspot.com/ at thе samе time as browsing for a correѕρonding subjeсt, yοur blog
came up, it ѕeеms greаt. Ι've bookmarked it in my google book marks.

Here is my blog; portable pizza oven

Anonymous said...

A fake watch is never an exact replacement of a designer or branded watch.

They choose brand name designer watches that double as status symbols.
Invicta Women's Wildflower Quartz Round Stainless Steel Watch.

Review my webpage - www.homehealthstartup.org