29.8.11

Västervik Bouldermeet

I helgen var jag som många andra nere i Västervik för Sveriges första internationella klätterträff. Jag rullade ner med Sammy på fredagen. Under veckan hade det redan klättrats en hel del och projektet på falla va redan gjort av D.Woods. Först åkte vi till Björnblocket och jag kände lite på "Nightshift, 8A" igen och det kändes helt klart bättre än sist men det va lite för varmt för att sända. Vi hade också en kort session på Röda Väggen.

F. Dahl på dynoprojekt.

På lördagen hade jag hoppats på att få prova "David o Goliath low, 8A+" men det va genomsurt på Fallataket. Istället åkte vi till Marstrand där vi testade en del på "Prophecy , 8A+" och vi hittade en ny beta där man slipper ett hårt flytt och gör ett lite lättare. Jag är galet taggade på att åka tillbaka och göra den så snart som möjligt.

På kvällen var det Dynotävling och den va riktigt rolig. Sammy tog tredjeplats och jag borde klarat ett hopp till men det blir inte alltid som man vill. 

För övrigt är känns det riktigt bra att utesäsongen är på ingång och jag har så sjukt många problem jag vill göra här hemma.

3 comments:

Daniel Olausson said...

Bra bild, ny kamera?

Jimmy said...

Tack, nej så bra är inte livet just nu :D. Men rykten säger att du jobbar så mycket att du kanske kan köpa en ny till mig????

Daniel Olausson said...

Jaja, säg bara vilken du vill ha så kommer den på posten imorgon...