16.8.11

Gamla fina Hult

I helgen åkte jag hem till Småland för att hälsa på familj och vänner. Även när jag är tillbaka hemma måste jag försöka komma ut och klättra lite på alla gamla spots som man hängt på i flera år innan man tog sig ut i världen. Ett av dem ställen som jag har hängt mest på och som antagligen också har störts potential som område i trakten är Hult utanför Alvesta. Denna gången mötte jag upp med Viktor och Per från Värnamo som helt klart håller klättring igång i Värnamotrakten. Det va också kul att få träffa Walker. Har följt hans blogg länge och är imponerad av all klättring han får fram på västkusten.

När jag kom hade dem borstat upp en stor dubbelaret som är sjukt snygg och väldigt hård. På slutet av dagen hade vi i alla fall kommit på en sekvens men det kändes ändå en bit bort.


Annars satte jag upp två nya boulders på blocket. En riktigt fin 6A+ som bjöd på lite rolig klättring i början och ett klart spännande slut. Per gjorde en magnifik bestigning där vi andra va lite nervösa. Borstade också fram en dubbelaret till av slag mindre, runt 6C+/7A.

Per på "Den ofrivillige Stockholmaren, 6A+"

Hult växer ständigt och jag skulle inte bli förvånad om det snart dyker upp en sektor till i trakten. Om ni vill bouldra i Värnamo besök deras hemsida där det finns mängder av förare; http://vk2.se/bouldring.htm

Jesper är framtidens klättrare och min brorson.

Här kommer också några bilder från äventyret på Vistinge i Söndags.




1 comment:

Viktor said...

Vår (Värnamos) hemsida är byggd i ett gammalt verktyg. Gå gärna genom startsidan www.vk2.se, så får ni med er navigeringslänkarna till vänster när ni surfar runt på sidan. Jimmys direktlänk ovan tar er bara till sidan med förarna.

Å är ni sugna på att ha med er en guide om ni besöker oss, skicka mig ett mail på viktorviktor@hotmail.com så försöker vi ordna det.