25.3.11

Veckan som gick

Det har varit en fullspäckad vecka med väldigt mycket klättring och minst lika mycket färande. Det började i tisdags då Erik kom upp från Lund. Vi började med att besöka Björnblocket utanför Västervik. Tyvärr va hela högersidan av blocket blött så mitt mål för dagen "The Office SDS, 8A" och "Night Shift, 8A" va i princip att glömma. Erik och Sammy började istället köra på den bästa och mest uppenbara linjen på blocket,
"The Hourglass SDS, 8A+". Jag testade också ett tag men eftersom jag har sjukt svårt för sista flyttet till kanten nöjde jag mig med att göra resterande flytt och sedan ta det ganska lugnt. Sammy och Erik däremot gjorde snabba framsteg och det dröjde inte länge innan det börjades länka. Efter mycket rävande klev den unge lazzaronen från Lund fram och gjorde ett imponerande sänd. Sammy va uppe på sista flyttet två gånger men fick inte till det. Erik avslutade med att också göra "Night Shift" på tredje länk. Han va även så nära man kan komma en All-kill då han två gånger föll på sista flyttet på "The Office SDS".





Dag två åkte vi till Stockholm. I brist på dagdrivare som kunde visa oss vägen i stan fick vi med hjälp av några telefonsamtal en vägbeskrivning till Långholmen. Vi värmde upp på "Houdini, 7B" som va ett bättre problem än jag trott. Erik körde ett tag på sitten men sen blev det lite för kallt inne i vindtunneln. Efter detta var vår plan att kolla in Nockeby. Det visade sig ganska fort att det inte gick då det låg en hel del is på toppen. Vi begav oss istället till några andra ställen runt om i stan. Tackar Daniel, Peter och Anja för att ni visade runt.

 projekt

El Toro

Igår var det Eriks sista dag på resan så jag tog med honom till Stavsjö. Vi testade ett tag på 
"Hulken-projektet". Erik kom på bra beta på det ogjorda första flyttet och vi fick till det båda två. Väldigt skönt att alla flytten nu är gjorda på projektet, det går. 


Idag var det tillbaka till Björnblocket. Jag åkte ner med Sammy och David. Jag och Sammy hade hämnd att ta ut. Jag värmde lite och min arma kropp som nu hade 5e dagen på vaknade till och jag fick sen gjort dagens projekt, "The Office SDS, 8A". Jag la ungefär 8 länkförsök och det kändes som den passade mig väldigt bra. Ett av dem bättre problemen jag gjort.

Sammy va också ganska seg från äventyr i hufvudstaden ljus. Efter att vi diskuterat om han skulle hoppa över problemet idag och testa nästa gång gick han på för i alla fall ett press. Han flöt igenom dem sju hårda flytten till toppen och såg väldigt stabil ut på allt utom mantligen. Sammy klättrade sin första 8A+ "The Hourglass SDS"

David hade också en riktigt bra dag då han fick gjort både "The Office, 7B+" och "The Hourglass, 7C".

Untitled from Jimmy Karlsson on Vimeo.


4 comments:

Erik G said...

Starkt jobbat båda två, ni tycks ha lyckats övervinna det största hinderet dvs. era egna nerver, omvänd psykologi ska inte underskattas. Och allt detta trots att det
"alltid är någon jävel som står och pratar i telefon".

Anonymous said...

Man ska inte underskatta den psykologiska delen i att någon står och pratar i telefon när man klättrar. I det irritationsmoment som uppstår när den som klättrar uppfattar spottaren som ignorant finns även en stor fördel. Irritationsmomentet får klättraren att under en kort stund glömma bort sin nervositet och rikta sin fokus på "jäveln som står och pratar i telefon" och lägger därmed nervositeten åt sidan och klättra med undermedvetet med hjälp utav alla redan inövade moves och sin egen instinkt. Man klättrar som bäst när man inte tänker på vad man gör utan bara gör det istället.

/Sammy

Sammy said...

Felformulerat utav bara helvete men du förstår nog vad jag menar...

Viktor said...

Gött jobbat grabbs! Imponerande (oavsett startval)!!!