17.3.11

Björnblocket

Vaknar helt förstörd som vanligt. Vinglar omkring en stund och kokar sen min frukostgröt. När jag hämtar Sammy kan jag inte säga att jag har vaknat till. Efter dem nästan 9 milen i bil känns det inte bättre. Efter den 1 timme långa uppvärmningen och när flytten började ramla på plats kändes livet hur bra som helst. Vi klättrade på allt och kände på alla flytten och brydde oss inte om något, vi hade bara kul helt enkelt. Sajkt!



Efter att under uppvärmningen testat lite olika sekvenser på "The Office, 7C" valde jag tillslut den som kanske är mest rakt på, med hälen. Målet för dagen var att i alla fall göra sitten upp till sista flyttet en gång. Jag överraskade mig själv med att klättra den till sista movet tre gånger i rad. Jag hade lite fel beta på ett flytt som gjorde att jag fick handen dumt de två första försöken och det tredje kändes det bra men klantade mig en del på botten så blev lite för trött. Första greppet sliter en del hud och jag drog på mig ett litet hål på pekfingret så jag gav upp den för dagen. Väldigt, väldigt bra problem.




Björnblocket bjuder på mer ett bra problem och nästa problem som vi kände hade varit kul att testa på va "Night Shift, 8B". Har bara sett den på film innan och aldrig testat den förr. Den har sett ut att passa Sammy bra då cruxflyttet är en korsning/hopp med en konstig sving. Han kliver på och gör flyttet utan några problem på andra försöket. Jag trodde jag skulle ha väldigt svårt för det och överraskade mig själv mycket med att också göra flyttet på 4-5 försök. De två andra flytten fixade Sammy också fort. Jag kände lite grann men huden sa till men det kändes bra och dem ska inte vara några problem. Det ska bli kul att försöka sig på några länkförsök nästa gång.


5 comments:

Anonymous said...

Jag gillar bilden på dig när hälen flyger av. Det ser inte riktigt ut som att det ska vara så. Ska det vara så Jimmy Karlsson?

/Sammy D

Jimmy said...

Jag tyckte det kunde vara passande att folk skulle få se mig vara nära att misslyckas. Sån tur väl var så högg jag ju bara areten och höll pendeln.

Anonymous said...

Vet ej om jag har rätt. Men kan det vara så att Sammy stulit skorna han klättrar i.

Jimmy said...

Nej, han älskar dem skorna och har betalt dyrt för dem. Att det stor 42 med stora siffror är för att han lite svårt att komma ihåg det.

Anonymous said...

Jag stjäl aldrig något. Jag lånar saker däremot. Nästa gång jag "lånar" skor så ska jag se till att "låna" skor som man kan klättra med. Tur för mig att jag inte använder fötterna så mycket.

/Sammy