17.7.10

Småland

I torsdagskväll satte jag mig i den bensinslukande Pontiacen utan fungerande vindrutetorkare och trots att det såg bra ut på mot horisonten och jag kände mig som en ensam cowboy rullandes mot solnedgången blev jag ien väldigt rädd människa när jag körde in i ett fruktansvärt åskregn alabama.Jag överlevde det hela och fick trots denna sena timmen hälla i mig kaffe för nerverna.

 Förutom att allmänt vara med nära och kära, äta massa gratis mat och sova mycket måste man helt enkelt hålla lite koll på den lokala scenen. Den här gången var det nya grejer utanför Hult som hittats och bilderna jag sett såg relativt lovande ut. Det visade sig vara en helt ok liten stenhög mitt på ett hygge och jag hittade 3-4 linjer jag blev sugen på. En med ett fruktansvärt hårt flytt från ett undertag till en bra list, 8A bara flyttet? Sen en lite lättare men mycket fin aret som jag gjorde idag. Sen har vi ett annat projekt som har ett bålstyrke flytt från jag vet inte vad, coolt.


Lite inspirerad av det nya satte jag mig imorse med kaffe och karta i hand och började scanna området i hopp om nya skatter. Det va inte meningen att jag skulle åka ut idag men efter ha hittat lite potentiella grejer vann tillslut det där suget av att någon gång hitta nåt riktigt bra och jag satte mig i bilen som så många gånger förr. Samma rutin som alltid, tanka, köpa kaffe och fantisera om hur bra det kommer vara. Efter att ha kört säkert 2-3 mil skogsväg och nästan kört av den hundra gånger, sett konstiga långhåriga kor och inavalade bybor gav jag upp med svetten i pannan och begav mig tillbaka till dem redan funna blocken, gjorde areten som jag missade på igår och testade lite på projektet, men utan framgång.


Hult FA from Jimmy Karlsson on Vimeo.

Den underbara areten som för nån sekund sen jag dubbade "Skogsväg 25, 7A"




5 comments:

Anonymous said...

Kära vänner... Jimmy skriver en hel roman om sin underbara resa genom Småland på skogsstigar. MEN nämner inte ett ord om kära återträffar, nakna kramar och annat av intresse. Både jag, Viktor och Johan känner sig lite kränkta (kanske inte Johan), glömda, ja finns vi inte i ditt liv längre? Snyft...
//Dan

Jimmy said...

Det är klart ni gör men att komma när jag ska åka känns ju lite avvikande? va.. VA!?!

Jonas said...

Där ser man! Kul! Det finns lite mer sten i området, men man måste veta vart man ska leta...
Grattis till FA:n, kommer ge mig på den till hösten!
/Jonas, (som borstade)

Jimmy said...

Tja Jonas.

Grymt jobbat med fyndet och tack för ett gediget arbete, skönt att ibland inte behöva borsta ibland.

Den är riktigt fin!

Jimmy said...

ibland är ordet. :D