11.7.10

Magic Woods

Inatt landade vi på Skavsta med lite nya upplevelser i bagaget. Förra lördagen flög jag, Sammy och Erik till Bergamo utanför Milano. Vi åkte upp några mil i Italien och tog in på något vackert hotell för att få sova några timmar, jag förstår fortfarande inte hur det kunde gå runt med tanke på aktiviteten och den lite bittra receptionisten som gick och sopade samma hörn om och om igen, men med en oväntade frukost som ingick va vi glada i alla fall.


Efter att ha inhandlat boende på Coop för 16,5 euro iform av det senaste i tältväg och plågat vår lilla bil upp för bergen var vi framme i Magic Woods, Schweiz.Ganska trötta springer vi ner i skogen och ramlar först på det kända Bruno-blocket och vi gör en fin trio-bestigning av den lika känd "Supernova, 7C".


Annars under veckan levde enligt rutiner kan man säga, upp med solen klockan 0900 och ta det fruktansvärt lugnt tills klockan 1600 ungefär, traska ner i skogen och leta upp nya grejer att köra på. Det var ganska varmt men inget att klaga på då det gick att klättra utan några problem, det va kanske om det blev lite svårare man gärna hade haft lite mer stick.


Var det gäller klättringen så är den enligt mig helt magisk. Det var skönt att få klättra utomhus under ok förhållanden och speciellt när det finns problem nästan överallt. Jag gick inte in för att projektera något direkt men det va två problem som jag känner att jag borde fått med mig men det ville sig helt enkelt inte första gångerna och när jag kom tillbaka vart jag ganska trött. "Octopussy, 8A" hade jag ungefär 3 eller 4 press som jag kunde gjort den på men något skulle fela varje gång. Sen har vi den cruxbetonade "Piranha, 7C/+" som jag inte har någon förklaring varför den inte gick, sliten? dålig hud? säkert lite av allt.


Favorit sändet kom sista dagen då vi alla tre avslutade med att efter ha stigit upp klockan 0600 skicka
"Du cote de Seshuan, 7C+". Vi ställde oss på kö och fick göra den en efter en och en stor gruppkram var på plats för att fira det hela. Vi hade en grym vecka och nu är det tillbaka i träningsrummet över sommaren så man har nyp till alla sjuka projekt i trakten framåt hösten. En liten film på Erik när han gör "Jack the Chipper, 7C" kommer nog ramla in under veckan.

Det var allt för nu alla svettiga människor.

4 comments:

GK! said...

Hej hej! Hur läng ska ni vara i Schweiz? Jag gillar alla problem mycket. Super Nova och Piranja är jätte fin. Har du görde "Hoenrausch"? Du skulla försök "Pura Vida" också. Crussssshhhhhhh!!!

Anonymous said...

Karin säger att du har oljat in dig... Jimmy!

Jimmy said...

@GK

Vi va där en vecka bara, hemma och jobbar igen nu. Ska du dit nåt iår? isf ska vi lätt mötas upp!!

@ Anonym.

Det är dem två fördelarna med att äta tonfisk, oljan att olja in sig med och proteinerna för att biffa upp sig med!

Hampi said...

mmmm tonfisk....